.

.

wtorek, 8 marca 2011

Oponki serowe wg Aleex





Dziś ostatni dzień karnawału, dlatego warto jeszcze przed jutrzejszą środą popielcową przygotować coś pysznego. Mój wybór padł na oponki serowe z tego przepisu. Wprawdzie na moim blogu jest już receptura na oponki z dodatkiem sera, ale tym nie mogłam się oprzeć. Ich przygotowanie trwa naprawdę kilkanaście minut. Wystarczy połączyć na stolnicy wszystkie składniki, rozgrzać smalec i smażyć krążki na złoty kolor. Po chwili możemy delektować się puchatymi oponkami oprószonymi cukrem pudrem. Są doskonałe na ostatni dzień przed początkiem postu. Polecam.

Składniki:


• 3 szklanki mąki
• 25 dag białego sera tłustego, trzykrotnie mielonego
• ½ szklanki cukru
• 1 cukier waniliowy
• 4 żółtka
• ¼ litra śmietany 18%
• 1 czubata łyżeczka sody oczyszczonej
• 1 łyżeczka octu
• smalec do smażenia

Sposób przygotowania:


1. Mąkę przesiać na stolnicę. Dodać pozostałe składniki i wyrobić miękkie ciasto. Można je lekko podsypać mąką, gdyby się kleiło do blatu.





2. Odkrawać po kawałku, rozwałkowywać ciasto na grubość około 1 – 1,5 cm i wykrawać kółka, a w ich środku okrągłą dziurkę.





3. Rozgrzać smalec. Na gorącym tłuszczu smażyć oponki z obu stron na złoty kolor.





4. Wyjmować, odsączyć na papierowym ręczniku.



5. Oponki oprószyć cukrem pudrem.



Smacznego.

14 komentarzy:

  1. Ja ostatnio patrzę na kalorie, a tutaj widzę ogromną ich bombę :) Ale nie przeczę że smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Właśnie też planuję zrobić coś słodkiego na dzisiaj ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Petitku79 - jasne, że to bomba kaloryczna jak na ostatki przystało ;) Ale za to jaka pyszna :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam takie niedawno temu .. pyszne..

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam takie niedawno temu.. pyszne..

    OdpowiedzUsuń
  6. Aga pytam z ciekawości;) użyłaś smalcu a w orginale jest olej... na smalcu lepsze sa?

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem smalec do smażenia jest lepszy, Ilonko. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  8. Liczyłam dziś na jakieś pyszne postne danie na Środę Popielcową, eh. Trzeba będzie zadowolić się starymi przepisami.

    Pozdrawiam
    Ane

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiejszy dzień spędziłam daleko poza domem z Gwiazdeczką u lekarzy. U mnie było bez obiadu - Dario w pracy, Młody u babci. Mam nadzieję, że wśród starych przepisów coś znalazłaś. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pytanie- oponki smażę na głębokim smalcu? Czy bez dodatku sera białego, oponki też wyjdą? Przepraszam za głupie pytania, ale będę je robiła po raz pierwszy i nie mam maszynki do mielenia sera, a nie chcę kupować gotowego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oponki smaży się na głębokim tłuszczu. Może to być smalec, olej lub planta. Niestety, w tym przepisie dodatek sera jest niezbędny. Niektóre gotowe sery nie wymagają mielenia i są bardzo dobrej jakości. Jeśli mimo to nie chcesz kupić sera, musisz poszukać innego przepisu. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  11. Dzisiaj je zrobiłam.Twaróg miałam zwykły,tłusty i go po prostu ugniotłam ubijakiem z dziurkami do ziemniaków.Smażyłam na oleju,który mi został po frytkach.Wyszły WYŚMIENITE.Troszkę ciężko się wałkuje to ciasto,jest jednak nieco lepiące,ale tak ,jak pisałaś-podsypywałam mąką i się dało :)
    Marzanna

    OdpowiedzUsuń