.

.

środa, 23 marca 2011

Śmietanowy deser z truskawkowym musem wg Aleex





Kiedy świeci słońce i dni są coraz cieplejsze, żyje mi się łatwiej. Bardzo tego potrzebuję, bo ostatnio kłopotów różnych, maleńkich i całkiem sporych, mam mnóstwo. Czekam z utęsknieniem, kiedy ta zła passa się wreszcie skończy. Czas goni jak szalony, a każdy dzień przynosi nowe wiadomości. Szkoda tylko, że tych gorszych jest zdecydowanie więcej. Niestety, nie mam wpływu na to, co się dzieje. Muszę po prostu poczekać na rozwój wydarzeń.
A dzisiaj, tak trochę na przekór kłopotom i na poprawę humoru, kolejny wiosenny deser. Jest niezwykle prosty i wyjątkowo pyszny. Kiedy zanurzamy łyżeczkę w truskawkowym musie skąpanym w bitej śmietanie, wszystkie smutki odchodzą w niepamięć. Polecam.


Składniki:

• 250 ml dobrze schłodzonej śmietany 30% lub 36%
• mrożone truskawki
• 2 cukry waniliowe
• kilka rurek waflowych

Sposób przygotowania:


1. Śmietanę wlać do wysokiego naczynia, dodać 1 cukier, ubić mikserem na puszystą masę.
2. Truskawki lekko rozmrozić. Dodać do nich 1 cukier waniliowy (jeśli owoce są mało słodkie, można dodać zwykłego cukru do smaku). Zmiksować na gęsty mus.
3. W pucharkach układać warstwy: śmietany i truskawkowego musu. Podawać z dodatkiem rurki waflowej lub z inną dekoracją.



Smacznego.

10 komentarzy:

  1. Chętnie zjem taki deser... może i moje smutki wreszcie pójdą precz choć na chwilę:( Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba kupię mrożone truskawki, narobiłaś mi apetytu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam. Przy tym pysznym deserze można na chwilę oderwać się od smutków :))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zaraz wyschnę, bo cała ślina ze mnie wycieknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Deser pierwsza klasa. Też takie uwielbiam. Są bardzo lekkie, ale i smakowicie słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka!Pozdrawiam wiosennie - mnie również dopadła pozimowa niemoc.Czekam z utęsknieniem na przypływ energii;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wypróbowałam-pyszny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że smakowało :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Do śmietany jeszcze pokruszone bezy i wychodzi Eton Mess czyli przepyszny deser wg Nigelli! Zrobiłam dopiero co i bardzo polecam:)

    OdpowiedzUsuń